A PTF-en az érzelmi képességek, érzelmi intelligencia, az érzelmek viselkedés motiváló hatása témakörében végzek kutató munkát, melynek eredményeit a PTF Pasztorálpszichológiai Szakmai Napok keretében is igyekszem közzé tenni. (Szeretet és harag . 2017.11.18 és Szégyen és/vagy bűntudat 2018. 05. PTF Szakmai Napok) (Szeretet paradoxona szupervízióban- 2010), valamint egy készülő PTF által idén kiadásra kerülő kötetben is meg fog jelenni cikkem a témában. Kutatási eredményeim nyomán a keresztény szemléletű coach és a hitoktatói képzésbe is kidolgozásra került tantárgyam az érzelmi intelligencia témakörében. 2011-ben kapcsolódtam be a Pasztorálpszichológiai Tanszéken Dr. Hecker Róbert nevéhez fűződő az autokeirikus személyiség modell, és személyiség vizsgáló eljárás kutatásába. Az kutatás aktuális eredményei a PTF által megjelentetett, általam szerkesztett Autokeirikus Pasztorálpszichológia című könyvben olvashatóak több szerző tollából. 2016 őszétől a PTF Pasztorálpszichológia Tanszék munkáját vezetem, ennek keretében a munkatársak számára lehetőséget biztosítva tudományos eredmények gyakorlatorientált bemutatására, elindítottuk a Pasztorálpszichológiai Szakmai Napok rendezvénysorozatot. Munkásságom idején szinte töretlenül hirdetjük meg félévente a Bibliodráma önismereti foglalkozás sorozatot, melyre főiskolán kívülről is jelentkezhet érdeklődő. 2017 óta az Egyházfórum c. folyóirat Pasztorálpszichológia rovatát szerkesztem, kiemelt lehetőséget adva PTF-en dolgozó, és itt végzett munkatársak publikációinak. Az elmúlt években a fogyatékos személyek egyenlő esélyű hozzáférését segítő érzékenyítő, szemléletformáló tréningek tananyagainak fejlesztésben vettem részt, majd ezek próbaképzéseiben az FSZK keretében, mint szakértő. Doktori értekezésemet is enyhe fokban sérült értelmi fogyatékosok érzelmi képességeinek kutatásával kapcsolatos eredményeimről írtam. Korábban foglalkoztam a pszichés rendellenességek megelőzésével, és ezek módszertani kutatásával. Különösen a serdülők korosztálya vonzott, foglalkoztam az egyenrangúak prevenciós módszerével, és értéktudatosság vizsgálattal az egészségtudatosság terén, ezekről számos publikáció készült, ld, lentebb, Végzettség és szakképzettség Programozó matematikus, ELTE, TTK, 1978. Okleveles pszichológus, ELTE, BTK,1991. Szervezetfejlesztő szupervizor, IBS-Nemzetközi Üzleti Főiskola, 2010. Pszichoterapeuta, SE, 1999 Tudományos fokozatPhD, 2008. (bölcsészettudomány, alkalmazott pszichológia, ) Debreceni EgyetemÉrtekezés címe: Tanulásban akadályozott 7. és 8. osztályos tanulók érzelmi képesség vizsgálta Tudományos, kutatói munkák:Témák: érzelmi intelligencia, érzelmi képességek, viszonyulásfejlesztés és érzékenyítés vizsgálata, valamint önismeret fejlesztése és gyakorlatának eredményei, prevenció és értéktudatosság vizsgálata.Publikációk:
Oktatási és személyiségfejlesztési gyakorlat:Felsőoktatás: Szolnoki Főiskola, Általános Vállalkozási Főiskola, Szombathelyi Főiskola, Nemzetközi Üzleti Főiskola/szupervíziós gyakorlat is/, Pünkösdi Teológiai FőiskolaMentálhigiénés megelőzés: (szenvedélybetegségek, krízisek kezelése) : ÁNTSZ, Mentálhigiénés Osztály, Tiszta Jövőért Alapítvány, fogyatékosság érzékenyítés.(szakértői tevékenység, FSZK) Tudományos elismerések:KITÜNTETÉSEK: Miniszteri elismerő oklevél a megelőzés terén a fiatalok körében végzett szakmai munkáért ( 2001)TANÁCSADÓI, SZAKÉRTŐI tevékenység:: 1.Szakértő-tanácsadói felkérés az MH GYIK Titkársága részéréről (1995) 2.Képzés-módszertani szakértő az FSZK TÁMOP.5.5.programban 3.Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségért Közalapítvány – szakértő (felsőoktatás, felnőttképzés, pszichológia témaban) |